Koncept Saabu, který se už delší dobu vznáší nad různými autosalony, se do Paříže dostaví v novém balení. Bude o střechu lehčí a o jednu sundanou střechu zajímavější. To zásadní z minulého konceptu zůstává.
4,5 metru dlouhý koncept je přímým pokračovatelem jarní studie 9-X BioHybrid, který představil stejné mechanické prvky a stejný design, jaký ukazuje i novinka.
Zajímavě ostře řezané linie, rovná, ovšem svažující se střecha, zužující se linie oken, to vše dělá tento koncept jedinečným.
Pod kapotou najdeme motor 1,4, který je schopen spalovat jak benzín, tak i biodiesel. Přeplňovaný motor je spojen s elektromotorem a všechno to dohromady generuje výkon až 200 koní a točivý moment 280 Nm.
Kabriolet s ním akceleruje na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost je stanovena na 231 km/h. Spotřeba paliva je přitom velmi pěkných 5 litrů na 100 km. Přední kola dostávají výkon skrze šestistupňovou dvoustupňovou předovovku s řazením pod volantem.
Sériová 9-1 pravděpodobně přijde do prodejen příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.