Koncept Saabu, který se už delší dobu vznáší nad různými autosalony, se do Paříže dostaví v novém balení. Bude o střechu lehčí a o jednu sundanou střechu zajímavější. To zásadní z minulého konceptu zůstává.
4,5 metru dlouhý koncept je přímým pokračovatelem jarní studie 9-X BioHybrid, který představil stejné mechanické prvky a stejný design, jaký ukazuje i novinka.
Zajímavě ostře řezané linie, rovná, ovšem svažující se střecha, zužující se linie oken, to vše dělá tento koncept jedinečným.
Pod kapotou najdeme motor 1,4, který je schopen spalovat jak benzín, tak i biodiesel. Přeplňovaný motor je spojen s elektromotorem a všechno to dohromady generuje výkon až 200 koní a točivý moment 280 Nm.
Kabriolet s ním akceleruje na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost je stanovena na 231 km/h. Spotřeba paliva je přitom velmi pěkných 5 litrů na 100 km. Přední kola dostávají výkon skrze šestistupňovou dvoustupňovou předovovku s řazením pod volantem.
Sériová 9-1 pravděpodobně přijde do prodejen příští rok.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.