Slavná švédská automobilka Volvo se trápí. I na ni padají příznaky ekonomické recese a musí chtě nechtě snižovat produkci. Pomůže propuštění stovek zaměstnanců, obměna ve vedení a snížení ambicí na tento rok?
Ekonomika západního světa, jak známo, brzdí. Pociťují to výrobci aut, částečně těch velkých, SUV, částečně ale i těch luxusních. Mezi ty patří i Volvo.
Švédská automobilka již jednou své plány snižovala, spolu s novou prognózou se letos má vyrobit o 60 tisíc aut méně než loni,produkce tak dosáhne jen asi 400 tisíc kusů.
S tím souvisí i zrušení některých směn a propouštění nadbytečných zaměstnanců. Letos se již s prací ve Volvu rozloučilo nebo rozloučí 2000 lidí, příští rok přijde na řadu další téměř tisícovka.
Trh s automobily nyní táhnou východní země, především Rusko, částečně Čína a Indie, které rychle bohatnou a objem prodeje se zde zvedá meziročně v řádu desítek procent.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.