Letošní šedesátiny samotné firmy nemohly nechat konstruknéty ani v nejmenším chladné. Lotus chrlí jednu speciální edici za druhou a nevypadá to, že by se mu v tom nechtělo pokračovat. Dnes tu máme edici přímo diamantovou.
Nedá se říct, že by se Europa nějak změnila po technické stránce. Právě ta zůstala netknuta a to vlastně ani není ke škodě. Tady jde o vzhled.
Karoserie dostala efektní černý lak se speciálním efektem, ke kterému krásně kontrastují stříbrná kola.
Interiér dostal řádnou porci opravdu kvalitní kůže, bez které se žándý boháč neobejde.
To nejlepší se nachází na řadící páce. Sbírka diamantů vsazených přímo do hlavice, tomu říkám opravdu exkluzivní záležitost.
Cena tohoto modelu je asi 150 tisíc liber, tedy čtyři a půl milionu korun. Jen jsem zvědav kdo se v tomto případě bude krást s autorádiem...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.