BMW vyvíjí nový čtyřválec dopovaný turbem. Dle slov techniků má jít o takovou malou revoluci v portfoliu motorů. Pokud dodrží to, co slíbili, máme se na co těšit.
Jak potvrdil Jim O’Donnell v rozhorovu pro Bussines Week, nový motor je skutečně ve vývoji. Dle jeho slov bude motor výkonnější než dosavadní šestiválce ale bude mít nižší spotřebu a menší emise. Datum ukončení vývoje a nasazení do výroby zatím není znám, stejně jako podrobnější technické informace.
Od BMW je to logický krok, trend snižování emisí je neúnosný. Jak v Evropě tak v USA. A k USA se vztahuje ještě jedna specialita. O exportu do zámoří ještě není rozhodnuto. Podle Jima O’Donnella to všechno záleží na jediném faktu, a to koho si američané zvolí za prezidenta.
Jak vidno, BMW si promýšlí každý ekonomický krok. A američtí automobilový nadšenci se modlí ke všem bohům, aby si mohli nový motor vyzkoušet.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.