V Paříži se představí koncept nového díla od společnosti Ssangyong, totiž koncept nového crossoveru C200. Korejská automobilka se s ním tak možná konečně odpoutá od předchozích velmi podivných výtvorů.
Ssangyong poslední dobou produkoval velmi zvláštní modely, především tedy po designové stránce, které uchvacovaly především skupinu lidí, kterým se líbí přesně to co ostatním ne.
Koncept městského crossoveru vrací korejskou značku do lepší designové společnosti, protože vypadá docela k světu. Některé zahraniční servery si všimly poměrně velké podobnosti C200 a konceptů Saabu a dalších produktů GM.
Do hledáčku si novinka pravděpodobně vezme městská SUV jako Ford Kuga, Volkswagen Tiguan a již brzy představenou Škodu Yeti.
Pod kapotou najdeme dvoulitr o poměrně vysokém výkonu 170 koní. Jde o turbodiesel, bez kterého by se na evropském trhu těžko prosazoval.
Koncept uvidíme v Paříži, datum sériové výroby ještě není známo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.