Mercedes vypustil do světa první obrázky svého konceptu, který hodlá představit na autoshow v Paříži. Jeho tvary umně maskují novou generaci kombíku luxusní třídy E, jejíž premiéra je taktéž pomalu na spadnutí.
Koncept se představuje v karoserii trochu zapomenutého stylu Shooting brake, tedy jako dvoudveřové sportovní kombi. Příď jasně ukazuje jakým směrem se ubere stylizace nového Mercedesu třídy E, tedy do dvou oddělených hranatých světlometů.
Pod kapotou najdeme motor 2,2 o výkonu 204 koní. Zajímavostí tohoto dieselu bude technologie BlueTEC se vstřikováním látky ad-blue, která snižuje počet emisí ve výfukových plynech. V Evropě jej uvidíme poprvé.
Interiér bude, jako správný koncept, nejen trochu futuristický, ale také obložený těmi nejvybranějšími materiály, především dřevem.
Zatím není jasné jestli kombi bude vypadat přesně takto (jen s párem dveří navíc), nebo je-li tvar zádě čistou hrátkou designera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.