Dnes v nabídce Porsche čtyřválcový motor nenajdete, ale není tomu tak dávno co se s úspěchem používaly. Z jakého důvodu má Porsche tyto myšlenky?
Odpověď je jednoduchá, prostě z toho důvodu, že je to snadno uskutečnitelné. Alespoň tak se vyjádřili lidé odpovědní za vývoj motorů v automobilce z Zuffenhausenu. Čtyřválec by vzniknul odebráním dvou válců ze současných šestiválců. Vznikl by tak motor o objemu asi 2,4l.
Čtyřválce mají v historii Porsche bohatou tradici. Nalézt je lze například v legendární 356, modelech 924-944 ze 70. a 80. let a nakonec se objevili v modelu 968 ze začátku let devadesátých. Po ukončení výroby 968 se Porsche dušovalo že odteď jenom šestiválce a výše. Uplynolo pár let a najednou je všechno jinak.
Zdravý rozum by spíše napovídal omezování objemu z důvodu omezení emisí a zpřísňování evropských norem ohledně výfukových plynů. Je možné, že Porsche nejprve prozkoumá reakce lidí na tuto zprávu, a poté teprve rozhodne co a jak.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.