Dnes v nabídce Porsche čtyřválcový motor nenajdete, ale není tomu tak dávno co se s úspěchem používaly. Z jakého důvodu má Porsche tyto myšlenky?
Odpověď je jednoduchá, prostě z toho důvodu, že je to snadno uskutečnitelné. Alespoň tak se vyjádřili lidé odpovědní za vývoj motorů v automobilce z Zuffenhausenu. Čtyřválec by vzniknul odebráním dvou válců ze současných šestiválců. Vznikl by tak motor o objemu asi 2,4l.
Čtyřválce mají v historii Porsche bohatou tradici. Nalézt je lze například v legendární 356, modelech 924-944 ze 70. a 80. let a nakonec se objevili v modelu 968 ze začátku let devadesátých. Po ukončení výroby 968 se Porsche dušovalo že odteď jenom šestiválce a výše. Uplynolo pár let a najednou je všechno jinak.
Zdravý rozum by spíše napovídal omezování objemu z důvodu omezení emisí a zpřísňování evropských norem ohledně výfukových plynů. Je možné, že Porsche nejprve prozkoumá reakce lidí na tuto zprávu, a poté teprve rozhodne co a jak.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.