Mini na autosalonu v Paříži představí svoji předzvěst další, již třetí modelové řady. Kromě standardního hatchbacku a nového kombi Clubman bude nosit znak Mini i zvýšený crossover s pohonem všech čtyř kol.
O tomto crossoveru se již mluvilo dlouho. BMW, vlastník Mini, hodlá nasadit stejnou strategii jako v případě kombi, tedy představování různě stylizovaných konceptů v karoserii budoucího vozu.
Crossover koncept má pětici dveří, u Mini novinka. Ovšem jejich otevírání není v žádném případě normální. První pár dveří ještě je zavěšen normálním způsobem. Zaujme efektní bezrámová konstrukce.
Druhý pár dveří je již normální o poznání méně. Zatímco na pravé straně najdeme na rozdíl od Clubmanu dveře zavěšené zepředu, na levé dveře se otevírají směrem dozadu, podobně jako třeba u dodávky.
Páté dveře do kufru se potom trochu zvláštním způsobem odsunou do boku.
O použité technice toho moc nevíme, pod kapotou by se ale měly objevit motory 1,6 s i bez turba, které BMW vyvinulo společně s koncernem PSA. Pohon bude jistě zajištěn pro všechna čtyři kola.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.