Mini na autosalonu v Paříži představí svoji předzvěst další, již třetí modelové řady. Kromě standardního hatchbacku a nového kombi Clubman bude nosit znak Mini i zvýšený crossover s pohonem všech čtyř kol.
O tomto crossoveru se již mluvilo dlouho. BMW, vlastník Mini, hodlá nasadit stejnou strategii jako v případě kombi, tedy představování různě stylizovaných konceptů v karoserii budoucího vozu.
Crossover koncept má pětici dveří, u Mini novinka. Ovšem jejich otevírání není v žádném případě normální. První pár dveří ještě je zavěšen normálním způsobem. Zaujme efektní bezrámová konstrukce.
Druhý pár dveří je již normální o poznání méně. Zatímco na pravé straně najdeme na rozdíl od Clubmanu dveře zavěšené zepředu, na levé dveře se otevírají směrem dozadu, podobně jako třeba u dodávky.
Páté dveře do kufru se potom trochu zvláštním způsobem odsunou do boku.
O použité technice toho moc nevíme, pod kapotou by se ale měly objevit motory 1,6 s i bez turba, které BMW vyvinulo společně s koncernem PSA. Pohon bude jistě zajištěn pro všechna čtyři kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.