Útok zámořských automobilek na Evropu pokračuje a nepolevuje. Posledním kouskem do sbírky se stane crossover jménem Orlando od Chevroletu. Zatím prý půjde jen o koncept, jeho výroba je ale na spadnutí.
Orlando bude sedmimístným crossoverem, jehož konkurenty by se měla stát pravděpodobně především sedmimístná SUV jako Opel Zafira nebo Toyota Corolla Verso.
Jeho podvozek bude vycházet z platformy Delta II, kterou bude sdílet s očekávaným Chevroletem Cruze. Ten se nám představí taktéž v Paříži.
Pod kapotou se objeví i dvoulitrový diesel právě z Cruzu.
Koncern General Motors, pod který Chevrolet patří, se chce zaměřit na větší množství celosvětových modelů, kterými Cruze i Orlando budou. Musí odvést část prodejů z tradičního domácího pole do celého světa aby se mohl vydat zpět na měření sil s Toyotou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.