Úspornějších variant sériových modelů uvidíme v Paříži plno. Volvo se rozhodlo, že mezi nimi nemůže chybět, a tak upravilo hned tři vozy svého portfolia.
V poslední době se objevuje zajímavý trend v podobě úspornějších variant sériových vozů. Škoda má svůj Greenline, Volkswagen modely Bluemotion a Volvo teď přichází se svou vlastní modelovou řadou DRIVe.
Úpravy jsou pokaždé téměř stejné. Sníží se světlá výška vozu, obují se pneumatiky s nižším valivým odporem, prodlouží se jednotlivé převodové stupně a popř. se trochu upraví aerodynamika. Volvo jde ale ještě dál a úprav provedlo o něco více.
Ekologických variant se dočkají modely C30, S40 a V50. Budou osazeny motorem 1.6D a udávaná průměrná spotřeba se bude pohybovat na úrovni 4.4l/100km u C30, respektive 4.5l/100km u modelů S40 a V50. Emise CO2 by měli být 120g/km. Těchto hodnot bylo dosaženo mimo výše popsaných způsobů několika dalšími opatřeními. Celkově byla upravena aerodynamika předních častí (spoilery, zakrytá maska chladiče) a litých kol, podvozek byl zakrytován kvůli lepšímu proudění vzduchu, přidána byla kontrolka pro označení ideálního momentu přeřazení a vyměněm byl dokonce i převodový olej s větší mazivostí.
Dobrou zprávou je, že těchto modelů se s největší pravděbodobností dočkáme i u nás. Volvo je totiž plánuje dovážet i do zemí, kde nejsou ekologické vozy nijak zvýhodňovány. Očekávané prodeje jsou asi 20 000 aut s paketem DRIVe za rok.
Odhadovaná cena za DRIVe paket je v rozmezí 150-450 euro v závislosti na modelu a trhu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).