Úspornějších variant sériových modelů uvidíme v Paříži plno. Volvo se rozhodlo, že mezi nimi nemůže chybět, a tak upravilo hned tři vozy svého portfolia.
V poslední době se objevuje zajímavý trend v podobě úspornějších variant sériových vozů. Škoda má svůj Greenline, Volkswagen modely Bluemotion a Volvo teď přichází se svou vlastní modelovou řadou DRIVe.
Úpravy jsou pokaždé téměř stejné. Sníží se světlá výška vozu, obují se pneumatiky s nižším valivým odporem, prodlouží se jednotlivé převodové stupně a popř. se trochu upraví aerodynamika. Volvo jde ale ještě dál a úprav provedlo o něco více.
Ekologických variant se dočkají modely C30, S40 a V50. Budou osazeny motorem 1.6D a udávaná průměrná spotřeba se bude pohybovat na úrovni 4.4l/100km u C30, respektive 4.5l/100km u modelů S40 a V50. Emise CO2 by měli být 120g/km. Těchto hodnot bylo dosaženo mimo výše popsaných způsobů několika dalšími opatřeními. Celkově byla upravena aerodynamika předních častí (spoilery, zakrytá maska chladiče) a litých kol, podvozek byl zakrytován kvůli lepšímu proudění vzduchu, přidána byla kontrolka pro označení ideálního momentu přeřazení a vyměněm byl dokonce i převodový olej s větší mazivostí.
Dobrou zprávou je, že těchto modelů se s největší pravděbodobností dočkáme i u nás. Volvo je totiž plánuje dovážet i do zemí, kde nejsou ekologické vozy nijak zvýhodňovány. Očekávané prodeje jsou asi 20 000 aut s paketem DRIVe za rok.
Odhadovaná cena za DRIVe paket je v rozmezí 150-450 euro v závislosti na modelu a trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.