Původně se říkalo, že Opel Astra se představí společně s novým Golfem. Německá automobilka ale dnes připustila, že Astra letos premiéru nestihne. Oproti Golfu nabere roční zpoždění, což ji určitě nepomůže.
Abych byl přesný, informace nevypustil samotný Opel, ale jeho sesterská automobilka Vauxhall, což je značka, pod kterou se Opel prodává za průlivem La Manche, ve Velké Británii.
Kromě informací nám ukázal i trojici fotografií, přesněji jednu fotografii a dvě skici... co skici, pouhé linie. A ona fotografie... Ne že by nebyla ostrá, to ona je, ale bohužel na jiném místě, než kde nová Astra stojí.
Nová Astra dostane linie z většího sedanu Insignia, z menší Corsy a větší Antary zase převezme integrovaný držák kol FlexFix. Nový podvozek bude dalším krokem k dotažení špiček v této třídě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.