Autosalon v Paříži bude ideálním místem k představení nejen nového Golfu jako takového ale i speciální úsporné verze, kterou Volkswagen tradičně nazývá BlueMotion. Emise CO2 půjdou pod magických 100 gramů na kilometr.
Současný Volkswagen Golf bude na autosalonu v Paříži oficiálně nahrazen novou a svěží generací. Podobně jako generace minulá, i tato si zaslouží verzi se sníženou spotřebou, která se bude jmenovat opět Bluemotion.
Připomeňme si, že minulá generace měla pod kapotou dieselový čtyřválec 1,9 TDi o výkonu 77 Kw (105 koní) a točivém momentu 250 Nm. S ním dosahovala spotřeby 4,5 litru a emisí CO2 jeden gram pod důležitou hranicí 120 g/km.
Modernizovaný Golf sice používá "jen" vylepšenou techniku minulé generace, přesto minimálně v ekologii poráží svého předchůdce na hlavu.
Pod kapotou se objeví motor 1,6 TDI, který vyplní díru mezi menším 1,4 TDI a větším dvoulitrem. jeho výkon bude taktéž 105 koní. Díky všem spořivým technologiím dosáhne spotřeby pouhých 3,8 litru na sto kilometrů, což se rovná emisím 99 gCO2/km. Tyto hodnoty jsou nastaveny docela účelově, všemožné daňové zátěže a poplatky se stanovují většinou v celých desítkách a stovkách, takže rozdíl tohoto jediného gramu bude znamenat ušetřené peníze na ekologických daních.
I přes veškerou úspornost dosáhne tento Golf rychlosti 190 km/h a na stovku zrychlí za 11,7 sekundy. Prozatím jde jen o koncept, dá se ale čekat, že série ho nemine. Uvidíme jen, zůstanou-li emise na tak skvělé úrovni.
Zajímavostí je, že standardní Golf s dvoulitrovým motorem o výkonu 110 koní bude mít spotřebu 4,6 litru, tedy jen o chloupek více než předchozí Bluemotion.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.