Autosalon v Paříži bude ideálním místem k představení nejen nového Golfu jako takového ale i speciální úsporné verze, kterou Volkswagen tradičně nazývá BlueMotion. Emise CO2 půjdou pod magických 100 gramů na kilometr.
Současný Volkswagen Golf bude na autosalonu v Paříži oficiálně nahrazen novou a svěží generací. Podobně jako generace minulá, i tato si zaslouží verzi se sníženou spotřebou, která se bude jmenovat opět Bluemotion.
Připomeňme si, že minulá generace měla pod kapotou dieselový čtyřválec 1,9 TDi o výkonu 77 Kw (105 koní) a točivém momentu 250 Nm. S ním dosahovala spotřeby 4,5 litru a emisí CO2 jeden gram pod důležitou hranicí 120 g/km.
Modernizovaný Golf sice používá "jen" vylepšenou techniku minulé generace, přesto minimálně v ekologii poráží svého předchůdce na hlavu.
Pod kapotou se objeví motor 1,6 TDI, který vyplní díru mezi menším 1,4 TDI a větším dvoulitrem. jeho výkon bude taktéž 105 koní. Díky všem spořivým technologiím dosáhne spotřeby pouhých 3,8 litru na sto kilometrů, což se rovná emisím 99 gCO2/km. Tyto hodnoty jsou nastaveny docela účelově, všemožné daňové zátěže a poplatky se stanovují většinou v celých desítkách a stovkách, takže rozdíl tohoto jediného gramu bude znamenat ušetřené peníze na ekologických daních.
I přes veškerou úspornost dosáhne tento Golf rychlosti 190 km/h a na stovku zrychlí za 11,7 sekundy. Prozatím jde jen o koncept, dá se ale čekat, že série ho nemine. Uvidíme jen, zůstanou-li emise na tak skvělé úrovni.
Zajímavostí je, že standardní Golf s dvoulitrovým motorem o výkonu 110 koní bude mít spotřebu 4,6 litru, tedy jen o chloupek více než předchozí Bluemotion.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.