Všechny vozy se nejdříve musely prosadit u čtenářů časopisu. Pět vozů s nejvíce hlasy postoupilo do závěrečného kola. 21 porotců testovalo finálové vozy v říjnu v Miláně. Porota se skládala ze tří skupin. Technici, motoristé a prominenti hodnotili rozdílná kritéria. Závodníci jako Hans-Joachim Stuck nebo Jutta Kleinschmitdtová, která jako první žena vyhrála závod Rallay Paříž – Dakar, posuzovali podvozek, řízení, brzdy a řazení nebo automatiku. Technici jako Erhard Schwind nebo odborník na nehody Jürgen Redlich testovali ohleduplnost k životnímu prostředí, motor a bezpečnost. Prominenti jako bruslařka Anni Friesinger nebo herec Thomas Heinze udělovali body za design, radost z jízdy, variabilitu, jednoduchost obsluhy a poměr ceny a výkonu.
Ve vyšší třídě zvítězilo BMW řady 5 s 1022 body, nejvyšším počtem bodů, který v tomto roce byl vůbec udělen. Toto vynikající ocenění se zakládalo na společném výkonu mnoho inženýrů společnosti BMW a ostatních spolupracovníků. Na druhém místě v této třídě se umístily společně vozidla Jaguar XJ a Opel Signum (916 bodů).
S tímto letošním vyznamenáním se BMW dostalo na prvním místo v přehledu vítězů podle výrobce. Ocenění Zlatý volant se tento rok udělovalo už po osmadvacáté. Za tuto dobu obdrželo BMW, stejně jako Mercedes, tuto žádanou cenu 13x, tedy tak často jako žádní jiní výrobci.
V třídě kabrioletů – jediné kategorii, kterou bodují čtenáři – se na druhém místě umístil vůz BMW Z4. „Čestný volant 2003“ obdržel v tomto roce Robert A. Lutz z General Motors.