Divize M, která pro BMW vyrábí ty nejvýkonnější a nejsportovnější auta, neví kam dřív skočit. I proto jsou odloženy nebo úplně zrušeny některé modely, avšak jen proto, aby uvolnily místo jiným, možná zajímavějším.
Jak jsme před pár dny informovali, BMW pravděpodobně opouští program M3 CSL. Divize M má totiž opravdu co dělat.
Ve vývoji jsou právě ostrá SUV (zní to samo o sobě jako protiklad, ale proč ne, Porsche Cayenne se daří) X5 a X6 ve verzích M. Pomalu se začíná uvažovat i o budoucím BMW M5.
Hodně úsilí také sportovní divize věnuje sportovnímu sedanu se tvary kupé, které bude tvořit řadu číslo osm výrobního programu. Vývoj BMW 8 je tedy svěřen této slavné značce. I přesto neuvidíme žádný model M8, pro který jednoduše nebude místo.
Pod kapotou osmy bychom mohli vidět zajímavý šestilitrový dvanáctiválec, který vznikne přidáním dvou válců k současnému pětilitrovému V10 z BMW M5. Reálněji ale vypadají zprávy o přeplňovaném osmiválci, který se asi objeví i v budoucím M5.
Až se sportovní sedan v roce 2010 objeví, bude mít pořádnou konkurenci, kterou bude tvořit Aston Martin Rapide a Porsche Panamera.
Právě kvůli urputným pracím na osmičkové řadě je odložen i vývoj kupé M1.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.