Divize M, která pro BMW vyrábí ty nejvýkonnější a nejsportovnější auta, neví kam dřív skočit. I proto jsou odloženy nebo úplně zrušeny některé modely, avšak jen proto, aby uvolnily místo jiným, možná zajímavějším.
Jak jsme před pár dny informovali, BMW pravděpodobně opouští program M3 CSL. Divize M má totiž opravdu co dělat.
Ve vývoji jsou právě ostrá SUV (zní to samo o sobě jako protiklad, ale proč ne, Porsche Cayenne se daří) X5 a X6 ve verzích M. Pomalu se začíná uvažovat i o budoucím BMW M5.
Hodně úsilí také sportovní divize věnuje sportovnímu sedanu se tvary kupé, které bude tvořit řadu číslo osm výrobního programu. Vývoj BMW 8 je tedy svěřen této slavné značce. I přesto neuvidíme žádný model M8, pro který jednoduše nebude místo.
Pod kapotou osmy bychom mohli vidět zajímavý šestilitrový dvanáctiválec, který vznikne přidáním dvou válců k současnému pětilitrovému V10 z BMW M5. Reálněji ale vypadají zprávy o přeplňovaném osmiválci, který se asi objeví i v budoucím M5.
Až se sportovní sedan v roce 2010 objeví, bude mít pořádnou konkurenci, kterou bude tvořit Aston Martin Rapide a Porsche Panamera.
Právě kvůli urputným pracím na osmičkové řadě je odložen i vývoj kupé M1.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.