Pomerne strohú motorovú paletu pre tohtoročnú novinku v obľúbenej kategórii vozidiel SUV, nový Ford Kuga, doteraz tvoril naftový štvorvalec 2,0 TDCi s výkonom 136 konských síl. V Paríži sa model Kuga predstaví v benzínovej verzii s nadupaným turbomotorom.
Novú benzínovú verziu automobilu Ford Kuga reprezentuje známy päťvalcový agregát 2,5 V5 prepĺňaný turbom, ktorý má nastarosti pohon Fordu Focus ST, Fordu Mondeo a Fordu S-MAX. Agregát pod kapotou modelu Kuga bude dosahovať výkon 200 konských síl, čo je o 25 koní menej, ako v prípade Focusu ST. Krútiaci moment bude vrcholiť na hodnote 320 Nm, k dispozícii bude v širokom spektre otáčok 1600 až 4000 ot./min.
Kombinovaná spotreba Fordu Kuga s benzínovým turbom bude mať hodnotu 9,9 litra paliva na sto kilometrov s manuálnou prevodovkou, s automatom spotreba narastie o 0,4 litra na sto kilometrov. Maximálna rýchlosť verzie s manuálom je 208 km/h, automat bude o 6 km/h pomalší.
S turbomotorom sa budú dodávať 2 typy prevodoviek - šesťstupňový manuál alebo 5-stupňová automatická prevodovka Durashift. Ford Kuga bude v benzínovej verzii dostupný výlučne s pohonom všetkých kolies, ktorý má na starosti sofistikovaný pohon Haldex tretej generácie.
Benzínová verzia modelu SUV, Ford Kuga, bude mať svoju premiéru na parížskom autosalóne už o necelý mesiac.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.