Japonská automobilka Subaru si pre nastávajúci parížsky autosalón pripravila dve novinky. Nejde síce o nové modely alebo uletené štúdie, no novinka určite poteší. V Paríži budú mať svetovú premiéru vznetové verzie modelov Subaru Impreza a Subaru Forester.
Uvedenie naftového modelu aj pre vozidlá značky Subaru nie je žiadnou novinkou, vznetový agregát s objemom 2,0 litra , ktorý ponúka výkon 150 konských síl mal v modeli Subaru Legacy a Outback premiéru už v minulom roku.
V tomto roku sa začnú dodávať unikátne vznetové motory typu boxer aj do modelu SUV Forester a športovej Imprezy. Kdežto v modeloch Legacy a Outback bol agregát spojený s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, v ďalších modeloch sa bude dodávať výhradne so 6-stupňovým manuálom.
Podľa Subaru bude priemerná spotreba v modeli Forester dosahovať hodnotu 6,3 litra na sto kilometrov, emisie CO2 dosiahnu hodnotu slušných 167 g/km jazdy. Spotreba pre model Impreza ešte nebola zverejnená, ale emisie budú dosahovať hodnotu 157g/km.
Vznetové verzie modelov Impreza a Forester prídu do predaja ešte v tomto roku, hneď po predstavení na parížskom autosalóne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.