Všetci, ktorí čakáte na najšportovejšiu verziu bavorského sedanu BMW M3 CSL, čakáte úplne zbytočne. Športová em-trojka typu E92 sa v ostrejšej odľahčenej verzii s názvom CSL vyrábať nebude, jej vývoj bol totiž zastavený.
Označenie M3 sa stalo pre fanúšikov nemeckej automobilky BMW akousi modlou, stále však ostávali aj takí, pre ktorých toto označenie nebolo „konečná“. V predchádzajúcej generácii modelu E46 bola verzia M3 CSL určená len pre vyvolených, keďže sa z nej vyrobilo len 1400 kusov.
Hneď po tom, čo prišla na trh nová generácia trojkového BMW sa objavili „zaručené“ informácie o tom, že sa na trhu časom objaví aj superšportové prevedenie CSL s osemvalcom aj v novej generácii. Vedúci športovej divízie M bavorskej značky, Ludwig Willisch, sa vyjadril, že vývoj novej generácie modelu CSL neprebiehal, neprebieha a ani prebiehať nebude...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.