Na autosalonu v Paříži představí japonská automobilka Honda svůj koncept ekologického konceptu Insight, který chce roznést na kopytech především konkurenta z Japonska, Toyotu Prius a to nejen kvalitou, ale i nízkou cenou.
Honda zveřejnila první fotografie konceptu Insight a s nimi i nějaké ty údaje. Insight je recyklované jméno, takto se jmenoval jeden z vůbec prvních hybridů prodávaný od roku 1999. Byl poháněn litrovým tříválcem a elektromotorem.
Honda očekává, že se ji podaří prodat asi 200 tisíc kusů tohoto vozu ročně, přičemž asi polovina produkce by měla skončit za oceánem.
Zatím přesně neznáme pohonné ústrojí, bude ale vycházet z modelu Civic hybrid. Inženýři údajně zapracovali na zjednodušení a zlevnění komponent, což se pozitivně odrazí na ceně auta. Insight by měl být nejlevnějším hybridem ve své kategorii.
Honda má velké hybridní plány, kromě Civicu hybrid a Insightu chce prodávat i hybridní sporťák. Celková produkce hybridů má tvořit 10 % produkce celé automobilky, tedy asi půl milionu kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?