Indická společnost Tata se ukazuje být černým koněm dnešního trhu. Vypadá to, že této indické štiky by se některé automobilky měly obávat více než konkurence z Číny. Dnes se musí mít na pozoru výrobci hybridů.
Podle posledních zpráv automobilka Tata testuje zajímavý prototyp v Norsku. Má jít o čistě elektrický vůz prodávaný v několika různých kombinacích a to podle kapacity baterií, bude tak možné dosáhnout jak nízké ceny, tak i vysokého dojezdu, jak si kdo zvolí či spíše jak bude moci.
Podle těch samých zpráv by měl dojezd dosáhnout velmi vysoké hodnoty 180 km, což je dosud docela nevídané. Tato kapacita by bohatě stačila na veškeré příměstské popojíždění a dojíždění.
Nevýhodou oproti budoucím plug-in hybridům jako Chevroletu Volt a Toyotě Prius je to, že jak dojdou baterie, bude je třeba dlouho nabíjet. Uvidíme která technologie bude v konečném důsledku úspěšnější...
Svůj čistě elektrický vůz hodlají stavět i v konkurenční indické automobilce, v Mahindře. Zkrátka i Indie jde prudce nahoru a Evropo, boj se!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.