Holden, australská automobilka, která spadá do koncernu General Motors, si pro tamní labužníky připravila speciální edici rychlého kombíku založenou na modelu Commodore. Objemný motor dává přes 400 koní.
Značka HSV znamená Holden special vehicles a tohle autíčko opravdu speciální je. Podobně jako má Mercedes divizi AMG, BMW ladí divize M a Audi označuje své rychlé modely písmeny R a RS, HSV pracuje na Holdenech.
Commodore je největší kombík Holdenu, je ještě o jednu třídu výše než kombi Opelu Vectra/Insignia, které Holden taktéž prodává pod svým jménem. Asi i díky tomu našli ladiči v motorovém prostoru dost místa na motor o objemu 6,2. Bez přeplňování, čistě atmosferický charakter. Výkon je 425 koní a to už zahanbí pěknou řádku aut. Točivý moment 550 Nm zase trhá silnice na kusy.
K dispozici je výběr z manuálu či automatu, vždy o šesti kvaltech. Samozřejmostí je upravený podvozek a agresivní body kit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.