Holden, australská automobilka, která spadá do koncernu General Motors, si pro tamní labužníky připravila speciální edici rychlého kombíku založenou na modelu Commodore. Objemný motor dává přes 400 koní.
Značka HSV znamená Holden special vehicles a tohle autíčko opravdu speciální je. Podobně jako má Mercedes divizi AMG, BMW ladí divize M a Audi označuje své rychlé modely písmeny R a RS, HSV pracuje na Holdenech.
Commodore je největší kombík Holdenu, je ještě o jednu třídu výše než kombi Opelu Vectra/Insignia, které Holden taktéž prodává pod svým jménem. Asi i díky tomu našli ladiči v motorovém prostoru dost místa na motor o objemu 6,2. Bez přeplňování, čistě atmosferický charakter. Výkon je 425 koní a to už zahanbí pěknou řádku aut. Točivý moment 550 Nm zase trhá silnice na kusy.
K dispozici je výběr z manuálu či automatu, vždy o šesti kvaltech. Samozřejmostí je upravený podvozek a agresivní body kit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.