Toyota plánuje nasadit do každé modelové řady nějaký ten hybridní vůz. To by se mělo vztahovat i na zanedlouho nejmenší vůz japonské automobilky, na prcka jménem iQ. Slovo úspora by tak dostalo novou dimenzi.
Pro Toyotu není žádným tajemstvím, že i Smart pracuje na hybridním pohonu. Toyota iQ, trochu nepřímý konkurent Smartu, který ale i tak má touhu smést německý minivůz z povrchu zemského, nemůže zůstat pozadu.
Právě ve městě je hybridní technologie nejúčinnější. Stálé brzdění a rozjíždění, to je přesně to, kde tento systém umí spořit. A v něm jsou doma i tyto mikrovozy, instalace hybridní technologie tak dává smysl více než u dálničního křižníku.
Spekuluje se o tom, že Toyota by dostala motor o objemu jen 0,5 a k tomu elektromotor. Baterie by se nabíjely ze zásuvky a jejich kapacita by stačila na nějakých 20-25 km jízdy, což na nákup a zpět v mnoha případech stačí. A kdyby byla možnost nabíjet i v práci...
Hybridní iQ jistě neuvidíme dříve než za 2 roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.