Toyota plánuje nasadit do každé modelové řady nějaký ten hybridní vůz. To by se mělo vztahovat i na zanedlouho nejmenší vůz japonské automobilky, na prcka jménem iQ. Slovo úspora by tak dostalo novou dimenzi.
Pro Toyotu není žádným tajemstvím, že i Smart pracuje na hybridním pohonu. Toyota iQ, trochu nepřímý konkurent Smartu, který ale i tak má touhu smést německý minivůz z povrchu zemského, nemůže zůstat pozadu.
Právě ve městě je hybridní technologie nejúčinnější. Stálé brzdění a rozjíždění, to je přesně to, kde tento systém umí spořit. A v něm jsou doma i tyto mikrovozy, instalace hybridní technologie tak dává smysl více než u dálničního křižníku.
Spekuluje se o tom, že Toyota by dostala motor o objemu jen 0,5 a k tomu elektromotor. Baterie by se nabíjely ze zásuvky a jejich kapacita by stačila na nějakých 20-25 km jízdy, což na nákup a zpět v mnoha případech stačí. A kdyby byla možnost nabíjet i v práci...
Hybridní iQ jistě neuvidíme dříve než za 2 roky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.