Výroba športového kupé bavorskej automobilky BMW Z4 bola minulý týždeň ukončená. Automobilka zastavila výrobu v americkom Spartanburgu výrobu modelu Z4, ktorého životný cyklus sa pomaly končí.
Sériová verzia novej generácie modelu Z4 by sa mala objaviťv roku 2009 ako modelový rok 2010 a mala by byť k dispozícii ako roadster a kupé, podobne ako aktuálna generácia. Nový model bude ponúkať väčšie rozmery, podobne na tom bude aj interiér.
Zároveň sa predpokladá, že sériová výroba novej generácie BMW Z4 bude presunutá späť do Európy, zatiaľ čo sa v americkom Spartanburgu uvoľní kapacita a dôjde k navýšeniu výroby modelov BMW X3 a BMW X6.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.