Lagonda ve své době konkurovala těm nejlepším včetně Rollsů a Bentleyů, dnes se možná vrátí, aby mohla své pozice dobýt zpět. Aktuální vlastník značky, Aston Martin, chce výrobu rozjet už za několik let.
Lagonda je jedna ze starobylých značek založených v prvních letech minulého století. Roku 1947 byla prodána Aston Martinu a postupně se stávala značkou sedanů a sportovních GT Astonu.
Posledním modelem byl Aston Martin Lagonda, velmi nevšední sportovní sedan, jehož výroba skončila roku 1989 po třinácti letech výroby bez nástupce. Vyrobilo se jen 645 kusů.
Značky Lagonda je ovšem škoda, Aston by ji proto rád opět využil. Již v roce 2009, tedy za rok, chce představit koncept s tímto jménem. Během dalších tří let, v roce 2012, chce koncept uvést do výroby.
No řekněte, nehodilo by se toto jméno především k novému sedanu Rapide?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?