Bavorská automobilka BMW musí vzhledem k situaci na trhu snížit svoji produkci tradičních vidlicových osmiválců. Oproti tomu menší motory zažívají boom výroby a právě ony obsadí uvolněné místo na výrobních linkách.
Stejná situace, jen ne tak markantní, je i u motorů V10 a V12, těch ale BMW vyrábí poměrně málo, takže pokles v absolutních číslech není nijak znát.
Oproti tomu čtyřválce, které oplývají čím dál vyšším výkonem, téměř nestíhají vyrábět a proto i ony nahradí kapacity uvolněné osmiválci.
Výroba šestiválců je na stagnující úrovni.
Automobilka zároveň vyvíjí malý model, který bude disponovat i čistě elektrickým pohonem. Mohl by být jen dvoumístný a konkurovat třeba Smartu. To jsme tedy zvědavi...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.