Bavorská automobilka BMW musí vzhledem k situaci na trhu snížit svoji produkci tradičních vidlicových osmiválců. Oproti tomu menší motory zažívají boom výroby a právě ony obsadí uvolněné místo na výrobních linkách.
Stejná situace, jen ne tak markantní, je i u motorů V10 a V12, těch ale BMW vyrábí poměrně málo, takže pokles v absolutních číslech není nijak znát.
Oproti tomu čtyřválce, které oplývají čím dál vyšším výkonem, téměř nestíhají vyrábět a proto i ony nahradí kapacity uvolněné osmiválci.
Výroba šestiválců je na stagnující úrovni.
Automobilka zároveň vyvíjí malý model, který bude disponovat i čistě elektrickým pohonem. Mohl by být jen dvoumístný a konkurovat třeba Smartu. To jsme tedy zvědavi...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.