Dosud docela neznámá firma Fisker, která nedávno představila svůj hybridní čtyřdveřový sedan se jménem Karma, oznámila, že tím její plány v žádném případě nekončí. Do své nabídky hodlá zařadit i další stroje.
Krásný sedan Karma je zatím jen prototypem, ale tato střela, by do prodejů měla přijít již příští rok. Půjde o sportovně laděný sedan s tvary kupé a zatím nedefinitivní údaje zní pěkně, stovka pod 6 sekund, maximální rychlost 200, dojezd čistě na elektřinu 80 km, poté se zapne benzínový motor. Jde o tzv. plug-in hybrid, tedy hybrid do zásuvky.
Na této platformě hodlá společnost vystavět nejen tento sedan, ale také tři další modely. Neoficiální zprávy hovoří o tom, že půjde o sportovnější kupé, kabriolet a snad i SUV.
Fisker má plány na prodej 15 tisíc vozů ročně a to na obou stranách atlantiku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.