Čínske ministerstvo financií oznámilo, že od septembra tohto roka zvýši spotrebnú daň na veľké automobily s vysokým zdvihovým objemom z dôvodu ich vysokých ekologických nárokov. Naopak, zníženia spotrebnej dane sa dočkajú malé automobily.
Ministerstvo sa vyjadrilo, že nové zmeny by mali zredukovať emisie a množstvo spotrebovaného paliva. Čínsky analytici sú iného názoru, tvrdia, že opatrenie bude mať minimálny vplyv na predaj automobilov v krajine, keďže spotrebné dane na najpredávanejšie vozidlá s objemom motora od jedného do 2,5 litra ostanú nezmenené. Podľa analytikov teda ide o symbolické gesto.
„Vláda nechce vidieť pokles automobilového trhu. Táto politika je iba symbolickým gestom pre zvýšenie povedomia verejnosti o vysokých cenách ropy,“ upozornil analytik I Jün-feng z maklérskej spoločnosti Changjiang Securities.
Rast čínskeho automobilového trhu je pomalší ako sa čakalo, dôvodom je hlavne vysoká cena pohonných hmôt, slabnúca ekonomika a v neposlednom rade aj mnohé prírodné katastrofy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.