Nemecký Volkswagen zaznamenal historický úspech, keďže sa mu podarilo poprvý krát v histórii zaradiť medzi najlepšiu trojicu v oblasti počtu predaných vozidiel. Volkswagen predal v prvej polovici tohto roka 3,31 milióna nových automobilov a predstihol tak Ford.
Na prvej priečke v počte predaných automobilov sa umiestnil koncern General Motors pred japonskou Toyotou. Koncern Ford však zaznamenal veľký prepad, ktorý bol ešte v roku 2006 svetovou dvojkou. V minulom roku ho ale predbehla Toyota, ktorá sa momentálne preťahuje s koncernom General Motors o prvú pozíciu.
Koncernu Volkswagen sa za vedenia Martina Winterkorna mimoriadne darí, keďže za prvý polrok tohto bol zaznamenaný nárast predaja o 7,2% oproti rovnakému obdobiu v roku 2007. Predpokladá sa ďalší nárast predajov po celom svete, hlavne však v Južnej Amerike, kde si Volkswagen vybudoval silnú pozíciu na trhu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?