Pokles prodejů v USA zasáhne i největšího výrobce automobilů, Toyotu. Původní předpoklady počítaly s prodeji více než deseti milionů vozů, sám koncern musel tohle číslo přehodnotit a uvést více do reality.
Na největším trhu Toyoty, v USA, to vypadá tak, že prodeje z původních předpokládaných tří milionů vozů klesnou na 2,7 milionu.
Celkově chtěla Toyota ve spojení s Daihatsu a Lexusem prodat 10,4 milionu aut a jako první firma tak překonat hranici deseti milionů aut ročně. Na pokoření této mety ale budeme muset ještě chvíli počkat, Toyota totiž neplánuje vyrobit více než 9,7 milionu aut.
Firma nyní bude muset nahnat více prodejů na rozvíjejících se trzích, pokud bude chtít zachytit trend v USA, bude také nutné přidat do nabídky více hybridů, z pohledu celého světa bude třeba více malých aut.
Tak jako tak se nikdo nebojí, že by Toyota klesla zpět pod GM, tomu se totiž daří ještě méně, jeho prodeje překotně klesají.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.