Pokles prodejů v USA zasáhne i největšího výrobce automobilů, Toyotu. Původní předpoklady počítaly s prodeji více než deseti milionů vozů, sám koncern musel tohle číslo přehodnotit a uvést více do reality.
Na největším trhu Toyoty, v USA, to vypadá tak, že prodeje z původních předpokládaných tří milionů vozů klesnou na 2,7 milionu.
Celkově chtěla Toyota ve spojení s Daihatsu a Lexusem prodat 10,4 milionu aut a jako první firma tak překonat hranici deseti milionů aut ročně. Na pokoření této mety ale budeme muset ještě chvíli počkat, Toyota totiž neplánuje vyrobit více než 9,7 milionu aut.
Firma nyní bude muset nahnat více prodejů na rozvíjejících se trzích, pokud bude chtít zachytit trend v USA, bude také nutné přidat do nabídky více hybridů, z pohledu celého světa bude třeba více malých aut.
Tak jako tak se nikdo nebojí, že by Toyota klesla zpět pod GM, tomu se totiž daří ještě méně, jeho prodeje překotně klesají.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?