I Opel chce být módní a proto do svého portfolia zařazuje značku EkoFLEX, kterou označí ty nejzelenější vozy, které má v nabídce. Zatím půjde o modely Astra a Corsa, zanedlouho se jistojistě přidají i další.
Do ekologické části nabídky zapadnou poměrně malé modely Astra a Corsa, oba vybavené dieselovým agregátem se spotřebou pod pět litrů.
Motor 1,7 CDTI v Astře má výkon slušných 110 koní a točivý moment 260 Nm. I s tímto slušným výkonem mu stačí na 100 ujetých kilometrů 4,5 litru nafty, což znamená emise CO2 jen 119 g/km. Bylo toho dosaženo snížením hmotnosti o 30 kilo, změnou některých převodů, snížením a dalšími malými modifikacemi.
Corse musí stačit diesel 1,3 CDTI o výkonu 75 koní a točivém momentu 170 Nm. I ten si vystačí s pěknou spotřebou 4,1 l/100 km.
Časem se ekologická linie rozšíří napříč nabídkou a zasáhne i nový sedan Insignia.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.