I Opel chce být módní a proto do svého portfolia zařazuje značku EkoFLEX, kterou označí ty nejzelenější vozy, které má v nabídce. Zatím půjde o modely Astra a Corsa, zanedlouho se jistojistě přidají i další.
Do ekologické části nabídky zapadnou poměrně malé modely Astra a Corsa, oba vybavené dieselovým agregátem se spotřebou pod pět litrů.
Motor 1,7 CDTI v Astře má výkon slušných 110 koní a točivý moment 260 Nm. I s tímto slušným výkonem mu stačí na 100 ujetých kilometrů 4,5 litru nafty, což znamená emise CO2 jen 119 g/km. Bylo toho dosaženo snížením hmotnosti o 30 kilo, změnou některých převodů, snížením a dalšími malými modifikacemi.
Corse musí stačit diesel 1,3 CDTI o výkonu 75 koní a točivém momentu 170 Nm. I ten si vystačí s pěknou spotřebou 4,1 l/100 km.
Časem se ekologická linie rozšíří napříč nabídkou a zasáhne i nový sedan Insignia.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.