Fiat představil světu zajímavý koncept se jménem Portofino, ten nejplážovatější z plážovatých konceptů, které jsme za poslední dobu viděli. Má evokovat starší plážová vozítka od Fiatu a údajně má i jakousi naději na sériovou výrobu.
Fiat dříve míval v portfoliu nějaká ta vozítka pro slunný jih, která byla určena na pláž a kolem nich. Dnes již takové vozy nevyrábí a mnohé to mrzí.
I proto představila automobilka koncept Portofino, pojmenovaný podle malebného městečka na pobřeží. Autíčko je odvozeno od Fiorina, což znamená splnění bezpečnostních předpisů minimálně pro příď. Střecha, dveře i prosklení krom čelního skla chybí, to by se asi ale muselo od konceptu směrem k sérii změnit.
Interiér se tak musí vypořádat s vodou, která čas od času naprší. díky úpravám by mu to nemělo dělat problém. Čistě stylové budou laky i barvy interiéru. Stejně stylové, jaké je celé tohle auto.
Naživo jej budeme mít možnost vidět zítra na přehlídce karavanů v Dusseldofru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.