Fiat představil světu zajímavý koncept se jménem Portofino, ten nejplážovatější z plážovatých konceptů, které jsme za poslední dobu viděli. Má evokovat starší plážová vozítka od Fiatu a údajně má i jakousi naději na sériovou výrobu.
Fiat dříve míval v portfoliu nějaká ta vozítka pro slunný jih, která byla určena na pláž a kolem nich. Dnes již takové vozy nevyrábí a mnohé to mrzí.
I proto představila automobilka koncept Portofino, pojmenovaný podle malebného městečka na pobřeží. Autíčko je odvozeno od Fiorina, což znamená splnění bezpečnostních předpisů minimálně pro příď. Střecha, dveře i prosklení krom čelního skla chybí, to by se asi ale muselo od konceptu směrem k sérii změnit.
Interiér se tak musí vypořádat s vodou, která čas od času naprší. díky úpravám by mu to nemělo dělat problém. Čistě stylové budou laky i barvy interiéru. Stejně stylové, jaké je celé tohle auto.
Naživo jej budeme mít možnost vidět zítra na přehlídce karavanů v Dusseldofru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?