Japonská automobilka Nissan rozširuje paletu dieselových motorov ponúkaných pre model Note. Do ponuky sa dostane aj silnejšia verzia vznetového štvorvalcového agregátu 1,5 dCi, ktorý bol vrámci aliancie Renault-Nissan vyvíjaný spoločne.
Nissan Note so silnejším naftovým motorom bude oproti slabšej verzii drahší o 1400 Eur, dodávať s bude v troch stupňoch výbav – Vista, Acenta a Tekna.
Note ponúka už v základnej výbave posuvné zadné sedadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním spolu s funkciou Follow-me-Home pre svetlomety s oneskoreným zhasínaním. Základ pasívnej bezpečnosti tvoria štyri airbahy, ABS, EBD, brzdový asistent a systém Isofix.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.