Další, opět velmi různorodá směs aut byla poslána proti bariéře tak, aby ukázala jak obstojí při havárii. Pět aut všech kategorií i značek tak dostalo příležitost předvést co svedou a je třeba říci, že úspěšně.
Jako nejmenší zástupce automobilového druhu je tu Daihatsu Cuore. Toto malé auto získalo v této sérii nejslabší ohodnocení čtyř hvězdiček. Svou zásluhu na tom má absence hlavových airbagů, kvůli kterým se nedělal test nárazu na kůl a také menší podpora připomínačů bezpečnostních pásů. Náraz zepředu tak znamenal 11 bodů, kritika se nesla na možnost zranění stehen, boční za 13, zde je nejvíce ohrožen hrudník, jeden za připomínače pásů, celkově tak 25 bodů a 4 hvězdičky. Další tři hvězdičky vydobyla ochrana dětí v předepsaných sedačkách. 12 bodů a dvě hvězdičky ze čtyř má ochrana chodců.
O kategorii větší Hyundai i30 dělal reparát. Minule mu unikla pátá hvězdička kvůli špatné ochraně řidičova stehna a ačkoliv je i tentokrát ochrana stehen největším problémem, na pátou hvězdu to již stačilo. Celkově 13 bodů za náraz zepředu, 16 za boční, dva za náraz na kůl a tři za připomínače pásů, celkově 34 bodů a 5 hvězd. Za ochranu dětí si vůz připsal hvězdičky čtyři a dvě hvězdičky má i ochrana chodců.
Lancia Delta je o další třídu výše. Získala výborné hodnocení téměř bez výtek, proto jasných pět hvězdiček. Přední náraz 14 bodů, boční šestnáct a po dvou za náraz na kůl a připomínače pásů. Děti jsou chráněny třemi hvězdičkami, chodci dvěma a to nejvyšším počtem bodů v této sérii, patnácti.
Menší SUV Renault Koleos očekávalo výborné hodnocení a tak se i stalo. Pět hvězdiček si vysloužilo za 33 bodů, které se skládají ze 13 z předního nárazu, zde se menší kritiky dočkala ochrana stehen spolujezdce, a ze 16 bočního nárazu. Po dvou potom za náraz na kůl a připomínač pásů. Ochrana dětí je hodnocena čtyřmi hvězdami, to ovšem při vysokém počtu 39 bodů. Ochrana chodců obdržela dvě hvězdičky.
Větší SUV Mercedes Benz třídy M bylo o ždibec lepší než Renault, dostalo o bod víc za náraz zepředu, 14 bodů. 16 bodů je za náraz boční, opět po dvou za náraz na kůl a za připomínače pásů. Ochrana dětí je ohodnocena třemi hvězdičkami, pouhou jednu hvězdičku si velký Mercedes odnesl za srážku s chodcem. To je slabý výsledek a dle nových metodik by to tomuto SUV velmi uškodilo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.