Mazda včera na autosalonu v Moskvě představila svůj nový koncept Kazamai. O této novince jsme již informovali, Mazda ale zveřejnila nové fotografie a také detailní informace o této novince. Tak pojďme na ně.
Starší článek pojednávající o tomto zajímavém konceptu najdete zde.
Jde o náznak moderních SUV s karoserií kupé, která ukrývá velmi moderní techniku. Najdeme tak nový dvoulitrový motor, který vychází ze současného benzínového dvoulitru, bude mít ale o 30% nižší spotřebu paliva a to díky přímým vstřikům paliva, variabilnímu časování ventilů i díky novému katalyzátoru.
Výkon jde přes novou, lehčí šestistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Ostatně právě na hmotnost je u konceptu hráno velmi silně. Karoserie je tak celá z odlehčených materiálů.
Délka konceptu je 452 cm, šířka 193 cm a výška 150 cm. Velikostně je tedy srovnatelný s Mazdou 3.
Moskva se nestala místem představení tohoto konceptu náhodou, Rusko se totiž stává významným odbytištěm vozů s pohonem všech kol. SUV s karoserií kupé by se na trhu mohlo objevit již za dva roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.