Žebříčky světu vládnou. I koncern General Motors se musel přidat k módní tvorbě top 10 a vybral desítku modelů, které on považuje za ty nejlepší, za top ten. Jde samozřejmě o inovativní a jinak zajímavé stroje.
Na prvním místě se v žebříčku umístil možná trochu překvapivě Saab 92 z roku 1950. Tento model proslul především svojí velice aerodynamickou karoserií, nejen díky které byl úspěšným i na některých rally.
Druhé místo obsadil Pontiac GTO z roku 1964. Právě on je mnohými považován za první opravdový muscle car, tedy za zakladatele této proslulé skupiny aut, kterým podřízla krk až ropná krize.
Na třetím místě nemohlo skončit jiné auto, než zakladatel legendární linie Chevroletů Corvette z roku 1953.
Čtvrté místo si vysloužil první elektromobil koncernu, EV1 z roku 1996.
První pětici uzavírá původní Opel Olympia z roku 1936. Šlo o první ve velkém vyráběný automobil se samonosnou ocelovou karoserií. Jeho rodovou linii můžeme přes Kadetty sledovat až ke dnešním Astrám.
6. 1927 LaSalle
7. 1955 Chevrolet Bel Air
8. 1930 Cadillac V16 (ano, opravdu má 16válcový motor)
9. 1910 Cadillac Model 30
10. 1912 Cadillac
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.