Žebříčky světu vládnou. I koncern General Motors se musel přidat k módní tvorbě top 10 a vybral desítku modelů, které on považuje za ty nejlepší, za top ten. Jde samozřejmě o inovativní a jinak zajímavé stroje.
Na prvním místě se v žebříčku umístil možná trochu překvapivě Saab 92 z roku 1950. Tento model proslul především svojí velice aerodynamickou karoserií, nejen díky které byl úspěšným i na některých rally.
Druhé místo obsadil Pontiac GTO z roku 1964. Právě on je mnohými považován za první opravdový muscle car, tedy za zakladatele této proslulé skupiny aut, kterým podřízla krk až ropná krize.
Na třetím místě nemohlo skončit jiné auto, než zakladatel legendární linie Chevroletů Corvette z roku 1953.
Čtvrté místo si vysloužil první elektromobil koncernu, EV1 z roku 1996.
První pětici uzavírá původní Opel Olympia z roku 1936. Šlo o první ve velkém vyráběný automobil se samonosnou ocelovou karoserií. Jeho rodovou linii můžeme přes Kadetty sledovat až ke dnešním Astrám.
6. 1927 LaSalle
7. 1955 Chevrolet Bel Air
8. 1930 Cadillac V16 (ano, opravdu má 16válcový motor)
9. 1910 Cadillac Model 30
10. 1912 Cadillac
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.