Žebříčky světu vládnou. I koncern General Motors se musel přidat k módní tvorbě top 10 a vybral desítku modelů, které on považuje za ty nejlepší, za top ten. Jde samozřejmě o inovativní a jinak zajímavé stroje.
Na prvním místě se v žebříčku umístil možná trochu překvapivě Saab 92 z roku 1950. Tento model proslul především svojí velice aerodynamickou karoserií, nejen díky které byl úspěšným i na některých rally.
Druhé místo obsadil Pontiac GTO z roku 1964. Právě on je mnohými považován za první opravdový muscle car, tedy za zakladatele této proslulé skupiny aut, kterým podřízla krk až ropná krize.
Na třetím místě nemohlo skončit jiné auto, než zakladatel legendární linie Chevroletů Corvette z roku 1953.
Čtvrté místo si vysloužil první elektromobil koncernu, EV1 z roku 1996.
První pětici uzavírá původní Opel Olympia z roku 1936. Šlo o první ve velkém vyráběný automobil se samonosnou ocelovou karoserií. Jeho rodovou linii můžeme přes Kadetty sledovat až ke dnešním Astrám.
6. 1927 LaSalle
7. 1955 Chevrolet Bel Air
8. 1930 Cadillac V16 (ano, opravdu má 16válcový motor)
9. 1910 Cadillac Model 30
10. 1912 Cadillac
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.