Tato doba není SUV rozhodně nakloněna. Problémy se mimo amerických výrobců nakonec nevyhnuly ani jednomu z mála tradičních evropských výrobců, Land Roveru. Jeho nový vlastník, Tata, nyní přikázal snížit výrobu.
Evropa a USA zažívají radikální pokles poptávky po SUV. Pociťuje to i Land Rover, který žádné osobnější auto v nabídce nemá. A podle všeho ani mít nebude, objevit by se totiž mělo jen ještě menší SUV.
Prodeje tak zachraňují jen rozvíjející se trhy v Rusku a Číně, ty ale nerostou tak rychle, jak rychle klesá poptávka na západě.
Land Rover proto musí snížit výrobu. Každý týden tak odpadnou dvě směny a výroba poklesne o 3%. Další část výroby se potom i se zaměstnanci přesunula do továrny Jaguaru, kde se vyrábí i Jaguar X-type.
Tata bude muset bedlivě sledovat jak se bude situace kolem toho výrobce vyvíjet. Prognózy přiliš růžové nejsou, uvidíme co s tím svede nový, menší a tím pádem masověji prodávaný model.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.