Tato doba není SUV rozhodně nakloněna. Problémy se mimo amerických výrobců nakonec nevyhnuly ani jednomu z mála tradičních evropských výrobců, Land Roveru. Jeho nový vlastník, Tata, nyní přikázal snížit výrobu.
Evropa a USA zažívají radikální pokles poptávky po SUV. Pociťuje to i Land Rover, který žádné osobnější auto v nabídce nemá. A podle všeho ani mít nebude, objevit by se totiž mělo jen ještě menší SUV.
Prodeje tak zachraňují jen rozvíjející se trhy v Rusku a Číně, ty ale nerostou tak rychle, jak rychle klesá poptávka na západě.
Land Rover proto musí snížit výrobu. Každý týden tak odpadnou dvě směny a výroba poklesne o 3%. Další část výroby se potom i se zaměstnanci přesunula do továrny Jaguaru, kde se vyrábí i Jaguar X-type.
Tata bude muset bedlivě sledovat jak se bude situace kolem toho výrobce vyvíjet. Prognózy přiliš růžové nejsou, uvidíme co s tím svede nový, menší a tím pádem masověji prodávaný model.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.