Ačkoliv se někomu možná zdá, že na současných navigacích už není moc co vylepšit, ale není to tak úplně pravda. Předvedla to společnost Blaupunkt, která zanedlouho představí úplně nový typ GPS navigace.
Novinka, kterou veřejnost poprvé uvidí na veletrhu v Berlíně za dva dny, obsahuje dosud nevídanou funkci, umí totiž zobrazovat navigační symboly přímo do reálného prostoru, na silnici. Pomůže tak třeba s výběrem správného jízdního pruhu.
Navigace zatím neumí navigovat přímo do správné ulice, přesto to může v řadě situací pomoci.
Za vším stojí kamerka, která je umístěna na zadní straně navigace. Vše uvidíte na přiloženém videu níže.
Kamerka, respektive vnitřní chytrý software, umí i rozpoznat značky a poradí tak řidiči jakou rychlost je třeba dodržovat. Mám ale obavu, že policie nebude brát argument při překročení rychlosti "GPS mi radila takto"...
Dalšími zajímavými funkcemi jsou třeba internetové připojení, příjem digitálního televizního signálu a bluetooth propojení s telefonem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.