Anglická automobilka vyrábajúca luxusné automobily Bentley oznámila, že v najbližších rokoch neplánuje uviesť do svojich luxusných modelov vznetové motorizácie. Rozhodli o tom zákazníci značky Bentley, ktorí sa zapojili do ankety.
Väčšina opýtaných v ankete však vznetovú alternatívu pod kapotou Bentley pochopiteľne odmietla, aj keď súhlasili, že vznetový agregát by určite poskytol mohutnejší krútiaci moment. No ani vo sne si však nedokážu predstaviť, že by naftový motor disponoval rovnakým charakterom ako benzínove verzie s osemvalcovými a dvanásťvalcovými motormi.
Automobilke Bentley tak v záujme zachovania si priaznivcov neostáva nič iné, ako orientovať sa napríklad na biopalivo (zmes E85), aby tak znížila ekologickú náročnosť svojich luxusných modelov. Automobilka oznámila, že do roku 2012 bude ku každému modelu značky k dispozícii aj ekologická alternatíva v podobe modelov schopných spaľovať biolieh.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?