Anglická automobilka vyrábajúca luxusné automobily Bentley oznámila, že v najbližších rokoch neplánuje uviesť do svojich luxusných modelov vznetové motorizácie. Rozhodli o tom zákazníci značky Bentley, ktorí sa zapojili do ankety.
Väčšina opýtaných v ankete však vznetovú alternatívu pod kapotou Bentley pochopiteľne odmietla, aj keď súhlasili, že vznetový agregát by určite poskytol mohutnejší krútiaci moment. No ani vo sne si však nedokážu predstaviť, že by naftový motor disponoval rovnakým charakterom ako benzínove verzie s osemvalcovými a dvanásťvalcovými motormi.
Automobilke Bentley tak v záujme zachovania si priaznivcov neostáva nič iné, ako orientovať sa napríklad na biopalivo (zmes E85), aby tak znížila ekologickú náročnosť svojich luxusných modelov. Automobilka oznámila, že do roku 2012 bude ku každému modelu značky k dispozícii aj ekologická alternatíva v podobe modelov schopných spaľovať biolieh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.