Japonská automobilka Mitsubishi predstavila svoj nový rally šeciál pred vyše mesiacom. Dnes Mitsubishi zverejnilo zopár fotografií púštneho modelu Mitsubishi MRX09, ktoré poprvý krát navštívilo terén.
Pretekársky automobil je oficiálne registrovaný ako Cross-Country rally car a splňuje najnovšie požiadavky a predpisy, ktoré nadobudnú platnosť až v roku 2010. Mitsubishi MRX09 má dĺžku 447,5 cm, šírku 190 cm a rázvor náprav má hodnotu 290 cm. Vývojári sa snažili ušetriť každý kilogram váhy, na konštrukciu použili hlavne odľahčenú oceľ a karbónové prvky. S využitím odľahčených materiálov sa im podarilo dosiahnuť hmotnosť s hodnotou 1900 kg.
Pod kapotou bude mať premiéru nový naftový šesťvalcový agregát 3,0 V6 s výkonom okolo 190 kW a krútiacim momentom 650 Nm. Vozidlo je vybavené inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies a päťstupňovou sekvenčnou prevodovkou Ricardo. Automobilka Mitsubishi pevne verí, že s novým špeciálom MRX09 zožne počas nasledujúcej sezóny mnoho úspechov, ktoré im má zaručiť aj nový naftový motor.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?