Japonská automobilka Mitsubishi predstavila svoj nový rally šeciál pred vyše mesiacom. Dnes Mitsubishi zverejnilo zopár fotografií púštneho modelu Mitsubishi MRX09, ktoré poprvý krát navštívilo terén.
Pretekársky automobil je oficiálne registrovaný ako Cross-Country rally car a splňuje najnovšie požiadavky a predpisy, ktoré nadobudnú platnosť až v roku 2010. Mitsubishi MRX09 má dĺžku 447,5 cm, šírku 190 cm a rázvor náprav má hodnotu 290 cm. Vývojári sa snažili ušetriť každý kilogram váhy, na konštrukciu použili hlavne odľahčenú oceľ a karbónové prvky. S využitím odľahčených materiálov sa im podarilo dosiahnuť hmotnosť s hodnotou 1900 kg.
Pod kapotou bude mať premiéru nový naftový šesťvalcový agregát 3,0 V6 s výkonom okolo 190 kW a krútiacim momentom 650 Nm. Vozidlo je vybavené inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies a päťstupňovou sekvenčnou prevodovkou Ricardo. Automobilka Mitsubishi pevne verí, že s novým špeciálom MRX09 zožne počas nasledujúcej sezóny mnoho úspechov, ktoré im má zaručiť aj nový naftový motor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.