Jako prvním se nám dostal do rukou první ceník Škody Superb včetně verzí s pohonem 4x4 a motorem 3,6. Pohon všech kol bude možné získat hned k polovině motorizací. V samotných výbavách se také udály některé menší změny.
Škoda dosud uveřejňovala ceníky Superbu trochu nekompletní. Chyběla tam nejvyšší dostupná motorizace, 3,6 4x4 a také všechny ostatní verze s pohonem všech kol. To se právě teď mění získali jsme totiž kompletní ceník nového Superbu sedan.
Škoda nabídne pohon všech kol k motorizacím 1,8 TSI, 3,6 FSI a 2,0 TDI. Příplatek činí rovných 60 tisíc korun.
Podívejme se tedy na ceníky jednotlivých verzí. U základní výbavy Superb se nic nemění, je dostupná jen pro motor 1,4 TSI a dovoluje Superbu začínat na magických 599 tisících korunách.
První "reálná" výbava Comfort je již dostupná pro všechny motorizace. Nově se do výbavy dostane motor 1,8 s převodovkou DSG, cena je ale už déle známá, 749 900 korun. Novinou bude verze 4x4 pro tuto motorizaci a ta vyjde na 739 900 korun. I tuto výbavu bude možné pořídit s nejvyšším dostupným motorem, s šestiválcem a to za 894 900 včetně pohonu všech kol a převodovkou DSG.
I diesel 2,0 TDI dostane 4x4 a s výbavou Comfort bude stát 844 900 korun.
Šestiválec pro tuto verzi navíc dostane větší, sedmnáctipalcová kola, spoiler a jeho baterie bude ukryta v zavazadlovém prostoru. 1,8 s automatem zase dostane asistent pro rozjezd do kopce.
Vyšší Ambition nabídne také všechny motorizace. za 1,8 TSI 4x4 zákazník zaplatí ceníkových 819 900 korun, 3,6 FSI 4x4 přijde na 974 900 korun a 2,0 TDi 4x4 bude stát 924 900 Kč. I pro tuto výbavu platí speciality verze 3,6 FSI.
Nejvyšší výbava Elegance bude s motorem 1,8 4x4 dostupná za 874 900 Kč, 3,6 FSI bude stát 1 029 900 korun a diesel 2,0 TDI 4x4 přijde na 979 tisíc.
motorizace \ výbava Comfort Ambition Elegance 1,8 TSI 4x4 739 900 819 900 874 900 3,6 FSI 4x4 DSG 894 900 974 900 1 029 900 2,0 TDI DPF 4x4 844 900 924 900 979 900
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.