Nemecká značka Volkswagen sa stala jedným z priekopníkov v obsadzovaní expandujúceho čískeho automobilového trhu. S odstupom času je viac než isté, že Volkswagenu sa jeho vynaložené úsilie bezpochyby vyplatilo.
Volkswagen sa na čínskom trhu snaží udržať si vedúcu pozíciu, keďže v nasledujúcich dvoch rokoch plánuje uviesť na trh 14 nových modelov, čím sa snaží nadviazať na posledné tri roky, v ktorých bolo na trh uvedených až 11 modelov automobilky s logom VW. Týmto si automobilka chce zabezpečiť pokračovanie rastúceho trendu predaja svojich produktov.
Volkswagen dosahuje na čínskom trhu obrovské zisky, s produktami ako cenovo prijateľný a úsporný koncept Up!, o ktorého výrobe je už rozhodnuté, vyzerá byť nemecký Volkswagen veľmi dobre pripravený na najrýchlejšie rozvíjajúce sa svetové automobilové trhy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.