Po mnoha a mnoha spekulacích společnost Mahindra & Mahindra ztratila svůj zájem o americkou značku Hummer. Podle dosavadních informací nejvýraznější adept na nového majitele to potvrdil na tiskové konferenci oficiálně.
Očekává se, že důvod tohoto rozhodnutí je jasný, Hummer se propadá čím dál tím víc do ztráty a tu si nemůže žádný koncern dovolit financovat zbůhdarma. Tradiční výrobce velkých aut není atraktivní i proto, že velká auta vycházejí z módy, jak jsme na tomto webu psali již mnohokrát.
I přesto mají o Hummer zájem další společnosti. Snaha o koupi čínským koncernem Hunan Changfeng Motor vychladá, na druhé straně ale stojí dynamická indická firma Tata, která se neustále snaží prodrat dále na západ. Zatím koupila Jaguar a Land Rover, bude Hummer dalším?
Černého koně hraje v kolotoči prodejů ruský multimilionář Oleg Deripaska, který o firmu taktéž projevil zájem.
GM by se závaží v podobě prodělávající značky jistě rád zbavil, vypadá to tedy, že prodej bude brzy na spadnutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.