Hyundai vypustil do světa první obrázek svého připravovaného luxusního sedanu Equus. Tento trochu podivně pojmenovaný model se zatím ukáže jen v malém náznaku na jediné, šerem a tmou zalité fotografii.
Equus je tím nejluxusnějším, co dokáží v Koreji vyrobit. V modelové řadě stojí ještě nad Genesisem a Grandeurem. V Asii je poměrně oblíbený, ale na trhu je již 10 let, což naznačuje, že je nejvyšší čas pro jeho výměnu.
Současná generace měří na délku 5,1 metru a pod kapotou schovává šestiválce a osmiválec o objemech 3,3 až 4,5 litru. Korejci ji vyvinuli spolu s Mitsubishi, která svoji odvozeninu prodávala pod jménem Dignity.
Nová generace by se neměla zmenšit. Na druhou stranu, měla by být ještě luxusnější než dosud. Pod kapotou se pravděpodobně objeví osmiválcový pětilitr a některé zdroje naznačují trochu senzační nasazení kompresorem přeplňovaného 5,5 V8.
Minulá generace se dovážela do Evropy ve velice omezeném množství a to jen zpočátku výroby. Uvidíme v Evropě generaci druhou?
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.