Hyundai vypustil do světa první obrázek svého připravovaného luxusního sedanu Equus. Tento trochu podivně pojmenovaný model se zatím ukáže jen v malém náznaku na jediné, šerem a tmou zalité fotografii.
Equus je tím nejluxusnějším, co dokáží v Koreji vyrobit. V modelové řadě stojí ještě nad Genesisem a Grandeurem. V Asii je poměrně oblíbený, ale na trhu je již 10 let, což naznačuje, že je nejvyšší čas pro jeho výměnu.
Současná generace měří na délku 5,1 metru a pod kapotou schovává šestiválce a osmiválec o objemech 3,3 až 4,5 litru. Korejci ji vyvinuli spolu s Mitsubishi, která svoji odvozeninu prodávala pod jménem Dignity.
Nová generace by se neměla zmenšit. Na druhou stranu, měla by být ještě luxusnější než dosud. Pod kapotou se pravděpodobně objeví osmiválcový pětilitr a některé zdroje naznačují trochu senzační nasazení kompresorem přeplňovaného 5,5 V8.
Minulá generace se dovážela do Evropy ve velice omezeném množství a to jen zpočátku výroby. Uvidíme v Evropě generaci druhou?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.