Lexus na moskevském autosalonu předvede inovaci ve svém výrobním programu a dotkne se hned toho nejlepšího co má tato japonská automobilka na skladě. Půjde o luxusní limuzínu LS a to s menším z motorů, s osmiválcem.
Lexus prodává dvě varianty své limuzíny LS, základní osmiválec LS 460 s benzínovým V8 o výkonu 380 koní, nebo hybridní osmiválec ve verzi 600h o výkonu 394 koní. Tuto lahůdku jsme měli možnost otestovat.
Hybridní varianta je vybavena pohonem všech kol přes diferenciál Torsen. Tento systém dosud chyběl slabší verzi, která jej právě dostane. Inovaci Lexus oficiálně představí na autosalonu v Moskvě.
Stejně jako u silnější verze, i u menší bude mít převahu zadní náprava, půjde tam 60 % síly. Rozdíl potom hledejme v převodovce, zatímco 600h využívá CVT, převodovky s plynule měnitelným převodem, 460 bude i nadále používat osmistupňový automat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.