Lexus na moskevském autosalonu předvede inovaci ve svém výrobním programu a dotkne se hned toho nejlepšího co má tato japonská automobilka na skladě. Půjde o luxusní limuzínu LS a to s menším z motorů, s osmiválcem.
Lexus prodává dvě varianty své limuzíny LS, základní osmiválec LS 460 s benzínovým V8 o výkonu 380 koní, nebo hybridní osmiválec ve verzi 600h o výkonu 394 koní. Tuto lahůdku jsme měli možnost otestovat.
Hybridní varianta je vybavena pohonem všech kol přes diferenciál Torsen. Tento systém dosud chyběl slabší verzi, která jej právě dostane. Inovaci Lexus oficiálně představí na autosalonu v Moskvě.
Stejně jako u silnější verze, i u menší bude mít převahu zadní náprava, půjde tam 60 % síly. Rozdíl potom hledejme v převodovce, zatímco 600h využívá CVT, převodovky s plynule měnitelným převodem, 460 bude i nadále používat osmistupňový automat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?