Světlo světa spatřil na prestižní přehlídce krásných věcí, Pebble Beach Concours d'Elegance, nejkrásnější Rolls Royce v přinejmenším posledních desetiletí. Hyperion Drophead je vyroben v jediném unikátním exempláři.
Design tohoto překrásného auta nakreslili ve studiu slavného Pininfariny v oddělení, které se zabývá právě těmito jedinečnými úpravami. Pro zákazníka se vyrobil jediný exemplář, který viděla veřejnost na letošní přehlídce v Pebble Beach.
Pod kapotou je to stále starý dobrý Rolls se vší moderní technikou. Najdeme tedy známý dvanáctiválec o objemu 6,75 litru a výkonu 450 koní a točivém momentu 720 Nm.
Karosárna odstranila zadní sedačky, roadster s plátěnou střechou je tak nyní jen dvoumístný. Není taky divu, kdo by nechtěl tento skvost řídit, no považte...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.