Ruská automobilka Lada nespí na vavrínoch, ako by sa mohlo zdať. Ruskí inžinieri z Lady pripravujú novodobý koncept SUV pri príležitosti blížiaceho sa autosalónu v Moskve. Začiatok výstavy bude zanedlho, už 28. augusta.
Automobilka Lada má však na tento koncept celkom prirodzene iný pohľad, keďže ako tvrdí, chce na seba hlavne upútať pozornosť. No neviem, či stojí za to byť v pozornosti za každú cenu, keďže tento koncept pôsobí mimoriadne nevyváženym dojmom pri pohľade z každej svetovej strany.
V minulosti sa však ruská automobilka Lada prezentovala podstatne vydarenejšími štúdiami ako toto SUV, spomeniem napríklad koncept Lada Concept-C.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.