Nový Jaguar XF je už sám o sebe veľmi dynamicky vyzerajúca luxusná limuzína so slušnými výkonovými parametrami. Čo sa však s takýmto sériovým XF-kom stane po všemožných úpravách tunera? Mechanici Ardenu už tradične pripravili veľmi ostro vyladenú beštiu ponúkajúcu nezabudnuteĺné záźitky z jazdy.
Tunerským zásahom sa nevyhli ani pohonné jednotky. Pôvodný osemvalec s objemom 4,5 litra bol prevŕtaný na objem 4,8 litra a ponúka diabolský výkon 550 koní, čím sa Jaguar od Ardenu posúva do teritória BMW M5. K dispozícii je aj slabšia, atmosférická verzia s výkonom 380 koní. Arden však nezabudol upraviť ani naftovú verziu, naftový šesťvalec s objemom 2,7 litra ponúkal pôvodne 207 koní výkonu, teraz je však upravený na výkon rovných 250 koní.
Okrem 21-palcových kolies sa o špičkové jazdné zážitky stará aj športovo vyladený znížený podvozok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.