Nový Jaguar XF je už sám o sebe veľmi dynamicky vyzerajúca luxusná limuzína so slušnými výkonovými parametrami. Čo sa však s takýmto sériovým XF-kom stane po všemožných úpravách tunera? Mechanici Ardenu už tradične pripravili veľmi ostro vyladenú beštiu ponúkajúcu nezabudnuteĺné záźitky z jazdy.
Tunerským zásahom sa nevyhli ani pohonné jednotky. Pôvodný osemvalec s objemom 4,5 litra bol prevŕtaný na objem 4,8 litra a ponúka diabolský výkon 550 koní, čím sa Jaguar od Ardenu posúva do teritória BMW M5. K dispozícii je aj slabšia, atmosférická verzia s výkonom 380 koní. Arden však nezabudol upraviť ani naftovú verziu, naftový šesťvalec s objemom 2,7 litra ponúkal pôvodne 207 koní výkonu, teraz je však upravený na výkon rovných 250 koní.
Okrem 21-palcových kolies sa o špičkové jazdné zážitky stará aj športovo vyladený znížený podvozok.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.