Americká automobilka Jeep pripravila pre svojich zákazníkov modelu Jeep Patriot atraktívnu ponuku. Nová ekologická verzia ECO+, dodávaná s benzínovým motorom s objemom 2,4 litra (170 k), umožňuje okrem klasického benzínu spaľovať aj skvapalnený zemný plyn.
V cene je zahrnutý bezplatný servis na 6 rokov, a ako bonus aj mobilná navigácia TomTom, ktorá dokáže zobraziť všetky čerpacie stanice, na ktorých je možné natankovať skvapalnený plyn. Navigácia takisto zobrazí všetkých predajcov značky Jeep v okolí.
Návratnosť investícií do Patriota ECO+ je pomerne vysoká, keďže majiteľovi sa investícia vráti po už po najazdení 15 000 km. Verzia so splyňovacím zariadením je oproti porovnateľne vybavenej benzínovej verzii dokonca lacnejšia, a to o 2 200 EUR.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.