Dvorný úpravca okrem iného aj značky Mini Cooper rozširuje svoju ponuku úprav štýlového autíčka o verzie so zvýšeným výkonom. Za spomínaným zvýšením výkonu nestojí nič iné, len obyčajné preprogramovanie riadiacej jednotky motora.
Komu by sa to zdalo málo, môže siahnuť po športovom pakete SPORTKIT SC 230. V tejto verzii dosahuje Mini Cooper S výkon až 230 koní pri 6050 ot./min., krútiaci moment sa zastaví na hodnote 330 Nm pri 3860 ot./min. Maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu 238 km/h, zrýchlenie klesne oproti sériovej verzii Cooper S o pol sekundy.
Navýšený výkon postihol aj Mini Cooper D s naftovým motorom s objemom 1600cm3 a sériovým výkonom 110 koní (80 kW). Po úpravách vzrastie výkon na 136 koní pri 4000 ot./min. Krútiaci moment vrcholí na hodnote 300 Nm pri 1750-2000 ot./min.
Tuningový úpravca Hamman však okrem verzíi so zvýšeným výkonom ponúka nespočetné množstvo optických doplnkov, od rôznych spojlerov, cez mračítka, až po štýlové polepy karosérie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.