Určite ste už zažili situáciu, keď si v pohode vykračujete v meste popri ceste a prichádzajúce auto zaregistrujete až na poslednú chvíľu, aj to podľa zvuku motora. Pri hybridných automobiloch, alebo pri vozidlách na elektrický pohon však môže nastať maličký problém...
Systém Safe & Sound je vlastne zariadenie, ktoré dodáva vodeodolným reproduktorom umiestneným za mriežkou chladiča zvuk. A ten zvuk nie je len tak hocijaký, ide o zvuk osemvalca! Prejav a intenzita motora V8 sú nastavené tak, aby odpovedali rýchlosti vozidla a polohe plynového pedálu. Systém je aktívny len v tom prípade, keď má pohon na starosti výlučne elektromotor a spaľovací motor je vypnutý. Akonáhle dôjde k aktivácii klasického spaľovacieho motora, zvuk V8-čky nahradí originálny zvuk pohonnej jednotky vozidla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.