Ani nie pred týždňom predstavená nová generácia tradičného modelu nižšej strednej triedy, VW Golf VI, sa postupne dočká ďalších derivátov. Krátko po zverejnení prvých oficiálnych informácií sa začali šíriť špekulácie o tom, že prvým z nich by mala byť ostrá verzia VW Golf GTI.
Podľa dostupných informácií sa nové GTI nemá stať žiadnou prevratnou novinkou, skôr pôjde o evolučný krok vpred. Oproti súčastnej verzii teda môžme očakávať mierne navýšenie výkonu, GTI-čko má dostať úspornejší a technicky vyspelejší motor, objaví sa technológia variabilného časovania ventilov.
Golfu GTi nebude chýbať upravený bodykit, ktorého úlohou bude zvýrazniť športový charakter verzie. Okrem upravenej karosérie nebudú chýbať až 19-palcové disky, novinkou má byť aj denné svietenie pozostávajúce z LED, podobne ako u sesterského Audi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.